dimecres, 25 de maig de 2011

Com es construixen les majories absolutes al País Valencià? (2) La compra de vots

Si l'enxufisme va dirigit a crear una xarxa de dependència entre aquells que estan en situació de treballar, la compra de vots s'adreça, principalment, per contra, a aquells que no poden fer-ho, d'entre els quals destaquen, per ser el grup majoritari, els jubilats . Al respecte, també es conta l'anècdota que Alfonso Rus, que quan comença venia electrodomèstics, tenia el sa costum d'acostar-se als llars dels jubilats i portar-los una "tele" nova als vellets. A poc a poc la cosa ha anat millorant, i ara també existixen les paelles gegants contra els fillsdeputescatalans que ens volen furtar l'aigua, les truites gegants (variant de l'anterior), les torrades de xulles en la festa de tancament de campanya, les excursions pagades per la diputació, així com una gran diversitat de regals i merchandising. Els joves, que si estan estudiant tampoc es troben en situació de treballar, tenen la seua pròpia variant de compra de vot: les beques de formació durant l'estiu que concedix, mira tu per on, la Diputació de València. Famoses són les fotos de l'entrega de les beques, amb Alfonso Rus i tots els becaris. Això sí, és important recordar-se de recollir el fruit sembrat. Una altra anècdota que corre per Xàtiva, segurament falsa, com tot el que estic dient, és que en les eleccions del 2007, uns militants del PP no paraven de fer viatges des de l'asil de les mongetes del carrer Caputxins fins al proper Col·legi Martínez Bellver. No penseu mal, estaven desenvolupant una obra de caritat: anaven baixant als vellets un per un per a que anaren a votar. Ja que estaven, supose que els ajudarien a clavar la papereta al sobre, no fora cosa que, pobrets, s'equivocaren.

Entrades populars